12 Haziran 2012 Salı

28 nisan tarihli arılarımın durumu, 9-10 çıtayı dolduranlara kat verildi.
Bu yıl deneme amaçlı katları alta bütün ham petek doldurarak vermiştim 
Fakat arılar yeterli petek kabartmadılar , petek kesme yaptılar , Ana arı aşağı kata inerek yumurta atmadı, tabi bunun çeşitli sebebleri olabilir ; yetersiz arı nufusu, yetersiz nektar akışı gibi. Yukarı kat sıcak olduğundan ana arı aşağı inmiyor olabilir. bende yebiden düzenleme yaptım .
Katı tekrara aşağı aldım yukarı sadece 2 adet kapalı yavru , duvar çıtası olarak bir ballı çıta yanınada ham petek girdim yavru zincirini bozmamış oldum,
Arıcılık tecrübe isteyen bir uğraş okumak mutlaka bilgi sahibi yapıyor ama en iyisi tecrübe ,, ata sözlerimizin dediği gibi bir musibet bin nasihattan iyidir . fakat olayın doğrumu yanlışmı olduğunu idrak edebilmek için yine bilmek gerekir , bilmeninde yolu  okumak ,araştırmak,sormak vs..

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder